Loading...

νεα - ανακοινωσεις / ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ...ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ

ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ...ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ

 

Καταλυτικοί μετατροπείς (Catalytic Converters) ή απλώς Καταλύτης
Οι καταλυτικοί μετατροπείς κάνουν ό, τι δηλώνει το όνομά τους, καταλύουν αντιδράσεις. Για όσους από εμάς δεν γνωρίζουμε χημεία, αυτό σημαίνει ότι ο καταλυτικός μετατροπέας προσφέρει μια επιφάνεια που αναστέλλει μια αντίδραση. Οι καταλυτικοί μετατροπείς στα αυτοκίνητα μετατρέπουν τους επικίνδυνους ρύπους σε λιγότερο επιβλαβή χημικά.
Οι καταλυτικοί μετατροπείς πρέπει να είναι αξιόπιστοι και να παρέχουν μέγιστο "χώρο" για να εμφανιστούν οι καταλυόμενες αντιδράσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή τα μέταλλα (παλλάδιο, ρόδιο και πλατίνα) που αποτελούν τους μετατροπείς είναι εξαιρετικά ακριβά.
Το μονοξείδιο του άνθρακα και οι υδρογονάνθρακες διασπώνται και μετατρέπονται σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό. Οι καταλύτες είναι τόσο αποδοτικοί ώστε η διαφορά στις μετρήσεις εκπομπών για αυτοκίνητα με καταλύτη και για τα αυτοκίνητα χωρίς καταλύτη είναι σημαντική. Τα καλά νέα είναι ότι οι καταλυτικοί μετατροπείς της JAS Systems έχουν καλό προσδόκιμο ζωής, αλλά εξακολουθούν να πρέπει να ελέγχονται περιοδικά για εσωτερικές και εξωτερικές ζημιές.
Τα προβλήματα του καταλυτικού μετατροπέα μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένες εκπομπές καυσαερίων και σε μείωση της απόδοσης του κινητήρα. Τα περισσότερα ζητήματα οφείλονται σε αλλαγές θερμοκρασίας στο σύστημα εξάτμισης. Το υπερβολικό άκαυστο καύσιμο στα καυσαέρια μπορεί να προκαλέσει τον καταλύτη να φτάσει σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες ώστε να προκληθεί βλάβη στο λεπτό υλικό του καταλύτη. Ως αποτέλεσμα, ο καταλύτης καθίσταται λιγότερο αποτελεσματικός, πραγματοποιούνται λιγότερες χημικές μετατροπές και η έξοδος καυσαερίων περιέχει περισσότερα επιβλαβή αέρια.
Παρομοίως, η ταχεία ψύξη του καταλύτη, όπως με βύθιση στο νερό, μπορεί να προκαλέσει τη διάσπαση της εσωτερικής δομής του στοιχείου και να παρεμποδίσει την έξοδο προς το σωλήνα εξάτμισης. Εάν ο καταλύτης βουλώσει, η αποδοτικότητα του κινητήρα θα μειωθεί αισθητά.
Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο καταλύτης, υπάρχουν δύο στάδια. Ο καταλύτης αναγωγής είναι το πρώτο στάδιο και αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου. Για να γίνει αυτό, ο καταλύτης διαλύει τα άτομα αζώτου από τα οξείδια του αζώτου και στη συνέχεια δημιουργείται οξυγόνο και αέριο άζωτο. Το δεύτερο στάδιο είναι ο καταλύτης οξείδωσης. Προκειμένου να απομακρυνθεί το μονοξείδιο του άνθρακα και οι υδρογονάνθρακες, ο καταλύτης οξειδώνει τους ρύπους με οξυγόνο. Αυτή η διαδικασία δημιουργεί διοξείδιο του άνθρακα, ωστόσο το διοξείδιο του άνθρακα είναι στην πραγματικότητα λιγότερο επιβλαβές.

 

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να παρατείνετε τη «ζωή» του καταλύτη στο αυτοκίνητό σας

Σε ενδεχόμενο που ο κινητήρας του αυτοκινήτου δεν εκκινεί, ποτέ μην προσπαθήσετε να το βάλετε μπρος με σπρώξιμο ή να το αφήσετε να τσουλήσει σε κατηφόρα. Κάντε εκκίνηση με ρευματοδότες.

Ποτέ μη σβήνετε το διακόπτη του κινητήρα κατά την οδήγηση.

Αποφύγετε το άδειασμα του ρεζερβουάρ καυσίμου ή να οδηγείτε συνεχώς με "λαμπάκι".

Μη γυρίζετε τη μίζα του κινητήρα για μεγάλες περιόδους.

Μη λειτουργείτε τον κινητήρα όταν κάποιο καλώδιο των μπουζί είναι αποσυνδεδεμένο.

 

Αισθητήρας λάμδα και ECU
Μια άλλη συσκευή που βοηθά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι ο αισθητήρας οξυγόνου ή λάμδα. Αυτό παρακολουθεί το ποσοστό οξυγόνου που υπάρχει στα καυσαέρια και μεταδίδει πληροφορίες στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα ή στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU).
Το ECU χρησιμοποιεί πληροφορίες που λαμβάνονται από τον αισθητήρα οξυγόνου και ρυθμίζει συνεχώς το μίγμα αέρα / καυσίμου έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση υπό όλες τις συνθήκες λειτουργίας. Ο αισθητήρας οξυγόνου, ο καταλύτης και το ECU λειτουργούν μαζί για να βοηθήσουν στην επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής παραγωγής επικίνδυνων και ρυπογόνων αερίων.
Μερικές φορές, ένας αποτυχημένος καταλύτης μπορεί να οφείλεται σε σφάλμα στο σύστημα διαχείρισης κινητήρα ή στον αισθητήρα λάμδα.